En kısa tanımıyla; SURVEY, müşterilerinizin işletmenizden almış olduğu ürün ve hizmete dair memnuniyetini ve deneyimini size geri bildirim olarak gönderdiği dijital anket sistemleridir.

Anketler online olarak cevaplanır, hemen sistemdeki veritabanına kaydedilir ve size de belirlediğiniz e-posta adresine anket her yanıtlandığında bildirim gönderir.

Gelişmiş raporlama sayfasında ürün veya hizmetinize ait soruların yanıtları, anlık ve otomatik olarak raporlanır, grafikler güncellenir.

İhtiyacınıza uygun soru sayıları, cevap sayıları ve anket sayıları ile paketlendirildiği için sadece ihtiyacınız olan kadarının ödemesini yaparsınız. Kullandığınız paket yetmezse, paketler arası geçiş te yapabilir ve paketinizi yükseltebilirsiniz.

Müşteri Memnuniyeti Anketinin Faydaları

Şirket satışlarının artması ya da azalmasının en önemli nedeninin müşteriye sunulan iyi veya kötü bir alışveriş deneyimi olduğu artık su götürmez bir gerçektir. Kötü bir müşteri deneyimin olası potansiyel satışlarınızı kötü etkileyeceği de bir gerçektir. Tüketiciler, herhangi bir marka ve alışveriş deneyimi hakkında olumlu yada olumsuz deneyimlerini sosyal mecralarda paylaşmaktadır.

Memnuniyet anketi, tüketicinin olası olumsuz değerlendirmelerinin önüne geçmek için çok değerlidir.

Müşteri güvenini kazanmak

İş dünyasında en önemli unsur güvendir. Memnun bir müşteri markaya güveniyor demektir. Markaya güven arttıkça diğer tüketiciler tarafından güvenilir bulunması kolaylaşır. Buda satışlara olumlu yansıyacaktır. Güven duyulmayan bir ürün veya hizmet tüketici tarafından tercih edilmez.

Bu şekilde, memnuniyet anketi uygulamalarında tüketici tarafından olumsuz bulunan eksikliklerin giderilmesi mümkün olacaktır. Elbette güven artırıcı bir unsurdur. Müşteri ilişkilerine yatırım yapan bir şirket, hedef kitlesi ile arasında güçlü bir bağ kurabilecektir. Tüm bunları müşteri güvenini kazanmak için yapılmalıdır.

Müşteri tabanını korumak

Bildiğiniz üzere yeni bir müşteriye satış yapmak sadık müşteriye satış yapmaktan çok daha zordur. Ayrıca yeni bir müşteriye satış yapmak sadık bir müşteriye satış yapmaktan daha maliyetlidir. Ayrıca müşteri memnuniyeti ne kadar yüksek ise müşteri tabanınız o kadar genişler. Görüldüğü gibi müşteri araştırmaları, satışları artırmak, düzenli büyümek ve müşteri tabanını korumak için çok önemlidir. Bir şirket için müşteri tabanını korumak ilk hedeftir.

Satışları Artırmak

Şirketler genelde iyi satış yapmak için bir çok yol izler, ancak belirlenen hedeflere ulaşamazlar. Nedenleri tespit edilmediğinde hedeflere yaklaşmak söz konusu bile olmayacaktır. Uygulanacak müşteri anketleri ile hedeflere ulaşmanın karşısında duran eksiklerin ya da sorunların çözümlenmesi kolaylaşacaktır. Müşterinin ne düşündüğünü bilmeden satışları artırmakta mümkün değildir. Tüketici yaklaşımlarını bilmek ve kontrol etmek şirket hedeflerine ulaşmanın ana unsurları arasındadır. Satışları artırmak için izlenebilecek en iyi yol buradan geçiyor.

Avantajları

Kağıt ve Baskı maaliyeti yoktur, arşivleme, depolama, raporlama konularında yer ve zaman tasarrufu sağlar, yazılım ve programlama bilgisi gerektirmez, ek sunucu maliyeti yoktur, ek personele ihtiyaç duymaz, bilgi kaybı ve hata payı yoktur, anlık raporlama yapar, her yerden ulaşılabilir. Sorularda güncelleme ve değişiklik yapılabilir.

Neden Gereklidir

Müşterinin aldığı hizmetlerden memnun kalma düzeyi ve müşteri memnuniyeti bütün işletmeler için gereklidir. Memnuniyet ve değerlendirme anketleri şletmenizin başarısında ve sürekliliğinde en önemli kriterlerdendir. Müşterilerinizin ne dediğine kulak verdiğini gösterir. Müşteri güveni ve müşteri sadakati oluşturur.

Müşteri Memnuniyeti

Memnuniyet ölçümü, kalite geliştirmenin ve müşteri algısını belirleyebilmenin temel ögesidir. Verilen hizmet hakkında dışarıdan bakan gözlere ihtiyaç bulunmaktadır. Bunun yanında, memnuniyet ölçümü maliyeti düşük bir dış denetim olarak, kurumlara kendini bir başkasının bakış açısından değerlendirme fırsatını sağlamaktadır.